Незважаючи на те, що проєкт «Творимо зміни разом: від співпраці – до професійного розвитку педагога», який зреалізовано у 2021 році в рамках Програми міжрегіонального співробітництва «Змінимо країну разом», успішно завершився, проте співпраця комунальної установи «Бродівський центр професійного розвитку педагогічних працівників» Бродівської міської ради з освітянами Білокуракинської та Лозно-Олександрівської селищних територіальних громад Луганської області продовжується. Цього разу втілювали новий проєкт – віртуальний міст освітян «Ділимось досвідом і переймаємо ідеї колег», ідейним натхненником якого стала Наталія Антоненко, директорка КУ «Бродівський ЦПРПП».
Триденний віртуальний міст освітян, що тривав упродовж 25-27 січня цього року, об’єднав професійні спільноти педагогів Бродівської, Підкамінської і Заболотцівської територіальних громад Львівської області та Білокуракинської і Лозно-Олександрівської територіальних громад Луганської області – а це більше як 300 освітян. Традиційно зустріч педагогів розпочалася з вітального слова Наталії Антоненко, директорки КУ «Бродівський ЦПРПП», Любові Зубкової, начальниці відділу освіти Білокуракинської селищної ради Луганської області, Людмила Суської, начальниці відділу освіти, культури, бібліотек, молоді та спорту Лозно-Олександрівської селищної ради Луганської області.
Під час інтенсивного спілкування учасники проєкту обговорили найрізноманітніші освітні теми та поділилися власним досвідом реалізації креативних проєктів.
Кожен день онлайн-зустрічі мав свою тему. Першими ділилися досвідом педагоги закладів дошкільної освіти. Про виникнення ідеї та запровадження буккросингового руху на Бродівщині розповіла колегам Любов Чорна, вихователька Бродівського ЗДО №9 (на фото зліва). Вона також ознайомила учасників зустрічі зі своїм творчим доробком, авторським посібником-хрестоматією «Художнє слово у розвитку дитини». А вихователька ЗДО «Привільське сонечко» Лозно-Олександрівської селищної ради Мирослава Ляшенко продемонструвала свої власні знахідки у застосуванні у роботі з дошкільниками різних форм графомоторики. Своїми цікавими напрацюваннями у використанні проєктів в інклюзивному дошкільному просторі поділилися вихователь-методист і вихователь Білокуракинського КЗДО «Сонечко» Білокуракинської селищної ради Надія Шандра та Людмила Петрушина. Активно доповнювали спікерів своїми ідеями колеги з інших закладів дошкільної освіти. Звучало поетичне слово та лунали пісні, адже все це є невід’ємною частиною освітнього процесу. «Я впевнена, що сьогоднішня зустріч стане для усіх нас ковтком свіжого натхнення, яскравих ідей та широких перспектив», – підсумувала Олена Ткачик, консультантка КУ «Бродівський ЦПРПП» (на фото справа), яка і була модератором першого дня роботи віртуального мосту освітян.
Другого дня спілкувалися та ділилися своїми креативними ідеями вчителі початкових класів. Як творчо та цікаво організувати і провести з молодшими школярами ранкову зустріч, колегам розповіла Ольга Каплич, вчителька початкових класів Бродівського ЗЗСО І ст. №1 Бродівської міської ради Львівської області. Досвідом з використання цифрових технологій на уроках НУШ ділилася вчителька початкових класів Дарія Маслакова із Солідарнівської гімназії Лозно-Олександрівської селищної ради Луганської області. А вчителька Привільського ліцею цієї ж селищної ради Катерина Вєтрова ознайомила із цифровим калейдоскопом освітніх ресурсів, запропонувала ідеї його використання у проєктній та дослідницькій діяльності у початкових класах. Творчу команду педагогів Білокуракинського ліцею Луганської області презентувала Олена Вашура, директорка освітнього закладу. Вчителі початкових класів Лариса Шестакова, Тамара Коваленко і Світлана Трапезник розповіли, як просто зреалізувати STEAM-проєкти із учнями 1-4 класів.
День третій об’єднав педагогів Львівщини та Луганщини, які працюють у середніх та старших класах, темою «Ціннісні орієнтири Нової української школи». І це не випадково, адже компетентнісний підхід Нової української школи передбачає не лише опанування важливих знань та набуття потрібних у житті вмінь і навичок. «Цінності є фундаментом освіти та умовою формування людини й морально-етичного суспільства», – зазначила модератор зустрічі Людмила Заяць.
Домінантою національно-патріотичного виховання молоді є формування в особистості ціннісного ставлення до навколишньої дійсності та самої себе, активної за формою і моральної за змістом, життєвої позиції. Про те, як здійснювати національно-патріотичний розвиток особистості на основі інтеграції шкільних предметів, розповіла учасникам мосту Ольга Духіна, вчителька Привільського ліцею Лозно-Олександрівської селищної ради Луганської області. Як музейна педагогіка може стати засобом формування цінностей, а також читацької компетентності, – про це розповіла Галина Вишневська, заступниця директорки Бродівського ОЗЗСО І-ІІІ ст. №4 Бродівської міської ради Львівської області. А директорка Нещеретівської гімназії Тетяна Чумак і заступниця директорки Павлівської гімназії Білокуракинської селищної ради Луганської області Анастасія Духіна презентували ідеї, як використовувати проєктну діяльність у ролі інструмента підвищення пізнавальної та соціально-громадської активності учасників освітнього процесу.
Підсумки віртуального мосту підвели Наталія Антоненко, Любов Зубкова, і Людмила Суська. Керівники освітніх установ були одностайні в тому, що такі зустрічі є вкрай важливими для професійного поступу педагогів, а також висловили сподівання на подальшу плідну співпрацю.
Галина ПЕТРУСЬ.