З шкільного курсу фізики ми знаємо, що електричний струм – це впорядкований рух заряджених частинок. І, провівши маленьке журналістське розслідування, я вияснила, хто і звідки управляє цим рухом у Бродах. Це було приурочено до Дня енергетика, що відзначався в Україні 22 грудня.
Мені вдалося поспілкуватися з одним із диспетчерів – 31-річним Мироном Мартинюком. Підприємство виплачувало йому свою стипендію, як здібному студенту, коли навчався ще у «Львівській політехніці», бо збирався працювати в обленерго. Отримавши диплом з відзнакою, пішов слідами батька Степана Мироновича, майстра електротехнічної групи, і влаштувався електромонтером у Бродівський РЕМ. Але через рік після суворого конкурсного відбору отримав посаду диспетчера, на якій працює уже чотири роки. Стати диспетчером – дуже складно. Потрібно знати багато законів, документів, інструкцій, всі схеми електропостачання міста і району, а це – сотні підстанцій та кілометри ліній. Робочий день або ніч диспетчера триває 12 годин, а перерва на обід можлива лише тоді, коли випаде нагода. Практично всі роботи в РЕМі виконуються за нарядами або розпорядженнями, тобто, на все має бути письмовий наказ з дублюванням голосового запису.

В обов’язки Мирона Степановича входить координувати та узгоджувати роботу бригад (а їх у РЕМі 6), контролювати стан електромереж. Головна професійна риса диспетчера – швидко і правильно приймати рішення, адже від його дій залежить життя і безпека людей. З відкриттям колл-центру у Львівобленерго, робота диспетчера стала більш ефективною. Тепер він займається безпосередньо своїми обов’язками, а не відповідає на сотні дзвінків. Диспетчер пояснює, що відключення електроенергії відбувається лише у двох випадках: при ремонтних роботах, про які повідомляють заздалегідь, або через стихійні лиха. І ніхто спеціально не вимикає електрику під час грози.
Нині всі знають свої права, але не всі знають свої обов’язки. Один з них – обрізати зелені насадження, що ростуть під лініями електропередач, й слідкувати за своєю внутрішньо-будинковою мережею (пам’ятаєте плакат з недалекого минулого – «Товаришу, не перенавантажуй електромережу!»).
Всі працівники диспетчерської дуже задоволені вантажним японським позашляховиком, що отримав РЕМ у 2018 році, на заміну колишній «буханці» (УАЗ).

Мирону Мартинюку подобається його робота. З роботи повертається втомленим, але задоволеним, вдома його чекають дружина Лідія та дворічна донечка Марта.
Ліна ВОЙТЮК.