Додому > Освіта > Освітній процес в умовах карантину

Освітній процес в умовах карантину

Карантин, надзвичайна ситуація, запроваджені у зв’язку з поширенням такої згубної пошесті як коронавірус, вніс, звичайно, корективи у навчальний процес в освітніх закладах району. Поділитися своїми думками з цього приводу заступник головного редактора газети Галина ПЕТРУСЬ попросила начальника відділу освіти райдержадміністрації Миколу СТОРОЖУКА.

– Миколо Михайловичу, то яка ситуація нині у загальноосвітніх закладах району.

– Ситуація однозначно стресова як для здобувачів освіти і їх батьків, так і для педагогів. Хоча, в принципі, – карантин не є нездоланною перешкодою для ведення закладами освіти їх освітньої діяльності. У значно кращій ситуації, на мою думку, знаходяться багатокомплектні школи, особливо опорні заклади освіти. Саме у таких школах матеріально-технічна база, добра методична діяльність і, найперше, якісне покриття інтернетзв’язком дають можливість педагогам проявити себе з кращого боку. Хоча, слід визнати, навантаження, в тому числі і психологічне, зросло і на учня, і на учителя в рази. І знайти у цьому відповідний баланс має кожна школа. Повторююсь, учні і так в певній психологічній «карантинній» ямі.

– Нестандартність ведення освітнього процесу показала і цілий ряд проблем. Які?

– Перш за все – подекуди повна відсутність в крайніх селах району елементарного інтернетзв’язку. Організація забезпечення інтернет -покриттям у малих населених пунктах має стати першочерговим завданням місцевих органів самоврядування. Це вимога часу.

Вирішення питання щодо забезпечення закладів освіти якісною, сучасною комп’ютерною технікою – це вже завдання засновників закладів освіти. Наразі навіть комп’ютерне наповнення середніх шкіл не відповідає вимогам сьогодення. Перспективу бачу лише одну – укрупнення шкіл, продовження оновлення та наповнення їх сучасними засобами навчання, оновлення та поповнення шкільних автобусів, системної роботи з облаштування асфальтового покриття на дорогах, якими підвозяться учні. Треба визнати, що ресурси для навчання, як педагоги, так і учні використовують, на жаль, власні.

– Карантин «поставив» нові вимоги.

– Так. Вчителі ефективно почали використовувати Zoom, Skype, Viber тощо. Щира вдячність їм за це і за підтримку один одного. Заклади освіти фізично не можуть забезпечити кожного вчителя та учня комп’ютерною технікою, планшетами тощо, немає змоги і відшкодувати учасникам освітнього процесу кошти за використання інтернету.

– А як щодо оплати праці педагогів?

– У районі вона проводиться відповідно до чинного законодавства. Хоча з кожною «карантинною» хвилиною загострюється ситуація із наповненням дохідної частини районного бюджету. А мережа закладів освіти у нас надто розгалужена. Відповідно, і видатків на її утримання потрібно значно більше, ніж в інших районах області.

– Що можете сказати про ефективність роботи методичної служби відділу освіти?

– Оцінку організаційної роботи шкіл можна буде дати лише після завершення карантину, за результатами моніторингу якості засвоєного матеріалу учнями.

До речі, саме школи самостійно визначатимуть, коли буде завершений навчальний рік в тому чи іншому закладі освіти, чи є потреба продовжувати навчання у червні. Доцільність проведення коригуючого навчання – виключно у межах компетенції школи і вчителя.

Прогнозую, що пробне ЗНО відбудеться, можливо, дистанційно, а основна сесія ДПА -ЗНО – у звичному форматі. Терміни проведення ще не визначені. У зв’язку із відміною ДПА у 9 класі ( а також у 4 класі) випускники 9 класів вступатимуть до закладів професійної освіти на підставі документа про освіту, який їм видадуть після закінчення навчання у 9 класі.

Скоріш за все, буде змінено терміни вступу до вузів. Терміни вступу до військових закладів освіти буде змінено однозначно (через карантин).

– Кажуть, що карантин показав і деякі «плюси»…

– Всі вже добре зрозуміли роль школи чи дошкільної установи у житті людини та потребу розвивати цифрові навички, потребу створювати сучасні освітні комплекси, швидшими темпами розвивати матеріально-технічну базу шкіл, закладів дошкільної та позашкільної освіти. Варто звернути увагу на те, що наш інклюзивно-ресурсний центр в умовах карантину працює із застосуванням дистанційних технологій. Надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг дітям з особливими освітніми потребами, участь педагогічних працівників інклюзивно-ресурсного центру в командах психолого-педагогічного супроводу дитини, психолого-педагогічних комісіях спеціальних шкіл, а також надання методичної допомоги учителям шкіл здійснюється фахівцями ІРЦ шляхом використання дистанційних технологій.

Проведення комплексної оцінки з метою визначення особливих освітніх потреб дитини, надання очних психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг у період карантину здійснюватись не буде. Консультування батьків або законних представників дітей з особливими освітніми потребами, а також консультування та взаємодія з педагогічними працівниками закладів освіти має бути забезпечено фахівцями ІРЦ через індивідуальні консультації у телефонному режимі або за допомогою онлайн-ресурсів.

На жаль, багато що із запланованого доведеться відтермінувати в часі. Зокрема, під знаком питання виплата в сумі 21 тис. 20 грн. педагогам зі стажем до 10-ти років, реалізація проекту «Спроможна школа…» тощо. Але реалізація програми Нової української школи у частині закупівлі дидактичного обладнання, шкільних парт та комп’ютерного обладнання у цьому році однозначно буде продовжена. Відділ освіти уже працює над цим питанням. Також будуть реалізовуватися всі обласні мікропроекти.

Освітній процес у традиційному форматі, скоріш за все, відновиться у середині травня. Але з даного питання ще йдуть консультації між МОН та МОЗ України.

Дякую всім учасникам освітнього процесу в районі (педагогам, учням, батькам тощо ) за їх спільну працю у надзвичайних умовах. Разом ми здолаємо всі негаразди.

Життя продовжується! Будьте всі здорові і на позитивні хвилі!

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *