Додому > Освіта > Новий навчальний і нові освітні та коронавірусні виклики

Новий навчальний і нові освітні та коронавірусні виклики

Нинішній рік, точніше епідемія COVID-19, змінила звичні уявлення учнів, їх батьків та й вчителів про шкільну освіту. Майже в екстремальних умовах завершувався 2019-2020 навчальний рік. І майже так само починатиметься 2020-2021. До його початку залишилося 11 днів, але немає впевненості, що навчальний процес буде звичним і стабільним. Бо коронавірусна інфекція не відступає з наших, тепер уже оранжевих, теренів. То ж чи готові освітні заклади району до початку нового навчального року – про це наш кореспондент Галина ПЕТРУСЬ веде розмову з начальником відділу освіти РДА Миколою СТОРОЖУКОМ.

– Миколо Михайловичу, то що сьогодні являє собою освіта Бродівщини?

– У районі функціонує 41 заклад загальної середньої освіти (ЗЗСО) та 4 позашкільних заклади освіти (ПЗО), 18 закладів дошкільної освіти (ЗДО) та інклюзивно-ресурсний центр. Підготовка закладів освіти до нового навчального розпочалася ще до завершення 2019/2020 навчального року, враховуючи те, що практично весь весняний період здобувачі освіти навчалися дистанційно через оголошений у районі карантин.

Відповідно до листа МОіН України від 29 липня 2020 р. за №1/9-406 «Про підготовку закладів освіти до нового навчального року… в умовах адаптивного карантину» закладам освіти надані рекомендації щодо організації протиепідемічних заходів у період карантину в зв’язку з поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19), затверджені Постановою головного санітарного лікаря України від 30 липня 2020 року за №42; інструктивно-методичні рекомендації щодо організації діяльності ЗДО у 2020/2021 навчальному році, порядку підготовки закладу освіти до нового навчального, закупівлі сучасних меблів для початкових класів Нової української школи, створення інклюзивно-освітнього середовища у закладах дошкільної освіти, а також нормативно-правові документи щодо організованого початку нового, 2020/2021 навчального року, формування у дітей та учнівської молоді ціннісних життєвих навичок, профілактики булінгу (цьку­вання) та ін. І, звичайно, інструктивно-методичні рекомендації щодо викладання навчальних предметів у 2020/2021 навчальному році.

– А як вирішуються питання щодо викладання у ЗЗСО такого предмету як християнська етика, зважаючи на актуальність проблематики національно-патріотичного та християнського виховання школярів?

– Ще 16 серпня 2019 року в актовій залі відділу освіти було проведено засідання круглого столу «Освіта і релігія: Проблеми взаємин», в якому взяли участь вчителі основ християнської етики, представники Католицького університету, духовенства, Регіональної християнської благодійної організації «Христове милосердя». За результатами обговорення було напрацьовано звернення до керівників ЗЗСО, батьківської громадськості щодо необхідності вивчення «Основ християнської етики» у всіх класах і закладах загальної середньої освіти.

На жаль, частина керівників ЗЗСО взагалі не відгукнулася на це звернення, а в деяких школах ще й зменшили кількість годин на викладання цієї дисципліни. Окремі ЗЗСО просто ігнорують даний предмет.

– Чи відповідає вимогам дня матеріально-технічна база навчальних закладів?

– З метою створення належних умов у ЗЗСО в контексті реалізації завдань Нової української школи закуплено парти, інші шкільні меблі для перших класів НУШ, очікується поставка мультимедійного обладнання, дидактичних матеріалів для початкових класів та шкільної документації.

Оголошено тендер щодо закупівлі кухонного обладнання для їдалень (харчоблоків) для Бродівської гімназії ім. І. Труша, ОЗ «Бродівська ЗОШ І-ІІІ ст. №3» та Бродівської СЗОШ І-ІІІ ст. №2.

Придбано два шкільних автобуси – для ОЗ «Бродівська ЗОШ І-ІІІ ст. №3» та Наквашанської ЗОШ І-ІІІ ст.. «Школярики», що до цього часу експлуатувалися, передаються відповідно для потреб Шнирівської ЗОШ І-ІІІ ст. і Білявецького НВК та Суховільської ЗОШ І-ІІІ ст.

– Знаю, що освітні заклади стали переможцями у 27 обласних мікропроєктах…

– Так, роботи з реалізації обласних мікропроєктів на завершенні. Це капітальні ремонти, (в т. ч., у ЗДО міста Броди), придбання обладнання для ЗЗСО та ін.

Проведено (вперше) вогнезахист дерев’яних конструкцій дахів Станіславчицького НВК ім. Т.Бордуляка, Бродівської СЗОШ І-ІІІ ст. №2, Гаївського і Гаї-Дітковецького НВК, Наквашанської і Суховільської ЗОШ І-ІІІ ст. Проведено також поточні ремонтні роботи у всіх ЗЗСО району з врахуванням реальної потреби та у межах бюджетного і позабюджетного фінансування. Вони проводилися шляхом акумулювання внутрішніх трудових ресурсів та при сприянні батьківської громади.

– Чи забезпечені учні підручниками?

– В основному – стовідсотково. Довозяться підручники лише для 4, 6 і 7 класів. До електронних версій підручників на сайті МОіН наявний вільний доступ.

– А як щодо вирішення питань забезпечення протиепідемічних заходів?

– Підготовка закладів освіти району до нового навчального року продовжується з врахуванням бюджетних можливостей сьогодення. Відділ освіти також опрацював потребу у бюджетних коштах для вирішення проблемних питань практичної реалізації Тимчасових рекомендацій щодо організації протиепідемічних заходів у закладах освіти у період карантину в зв’язку з поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19), що затверджені головним державним санітарним лікарем України. На закупку необхідних деззасобів і безконтактних термометрів у районному бюджеті вишукано 443 тис. 311 грн.

Під час онлайн-наради керівникам ЗЗСО району дано доручення розробити та затвердити на педагогічній раді регламент роботи закладу освіти під час адаптивного карантину (проведення освітнього процесу в умовах знаходження у зеленій, жовтій, помаранчевій та червоній зонах).

Рекомендується, зокрема, передбачити час прибуття працівників закладу освіти на місце праці, місце (класні кімнати) для навчання учнів, час початку уроків (для класів, паралелей), розмежування початку занять для різних класів, місце входу у заклад освіти для учнів (класів, паралелей), розмежування місць навчання здобувачів освіти (дошкільна, початкова, середня і старша ланки), шляхів їх пересування з визначенням певних обмежень, час відвідування шкільної їдальні (буфету), часові рамки перерв між уроками (бажано їх збільшити), змінність навчання (при потребі), графіки днів і уроків дистанційного навчання (при потребі), графіки провітрювання класів, коридорів та інших приміщень і проведення дезінфекційних робіт протягом дня, а також місця збирання використаних захисних масок.

Школам також рекомендовано організовувати «зелені класи» і частину занять проводити на свіжому повітрі.

За нинішніх умов співпраця здобувачів освіти, їхніх батьків, педагогічних працівників, іншого персоналу закладів освіти, освітянської спільноти, органів влади, громадських організацій та всіх зацікавлених сторін є необхідним і неоціненним надбанням, якщо не єдиним шляхом, що сприятиме відновленню освітнього процесу. Мусимо вчитися вчити і навчатися в інтересах збереження здоров’я дітей.

 

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *