Додому > Новини > Інструктор з водіння – двічі водій

Інструктор з водіння – двічі водій

Робота водія не є легкою. Він не просто «крутить баранку», а й відповідає за безпеку на дорозі та за справність автомобіля. На дорогах нашого міста щоразу зростає кількість машин. А оскільки транспортний засіб нині є фактично у кожній сім’ї, спеціалісти у сфері автотранспорту стають все більше затребуваними. Відповідно є потреба і у якісному навчанні майбутніх водіїв, бо від цього залежить безпека руху на дорогах.

Тому, у переддень професійного свята автомобіліста і дорожника, вирішила дізнатися більше не лише про цю професію, а й про те, як готують майбутніх водіїв. Скориставшись нагодою, потрапила на практичний урок з учнем до інструктора з водіння ПП «Броди-Авто» Сергія Степановича Котова (на фото). Його завдання – з «нуля» навчити людину керувати автомобілем. Це вдвічі більша відповідальність, адже за кермом учень, а збоку – водій, і за все скоєне буде відповідати саме він.

Водійського стажу у Сергія Степановича пів століття, в т.ч. 40 років – інструкторського. Майже все трудове життя працює з початківцями за кермом. Після армії, де командував автомобільним відділенням, почав кар’єру інструктора у Козинській автошколі, де готували майбутніх солдатів-водіїв до служби у Збройних Силах. Дім Сергія Степановича, у Козині, знаходиться навпроти цієї автошколи, а його батько також був інструктором з водіння. Напевно, через таку близькість із автошколою, як і батько, й став інструктором. Там і пропрацював 25 років. Згодом перевівся у Броди. Мабуть, бродівчани бачать не раз сіру «дев’ятку» із знаком «У», що цілий день курсує містом, адже робочий графік інструктора щільний і кожну годину – новий учень. І так з дев’ятої до 18 години. За його словами, більше любить навчати водінню жінок, адже вони слухняніші та не показують «майстер-клас» на першому ж занятті, на відміну від чоловіків. Але, жінки здебільшого люблять високі підбори та, щоб переключати педалі «щеплення-тормозу-газу» підбори ой як заважають! Тому учениці на уроки водіння приносили із собою «перезувне» – капці.

Сергій Степанович говорить до своїх учнів спокійним і буденним голосом. Не нервується, не кричить, коли учень стає третім «тормозом» у машині. Головне за кермом, наголошує він, не панікувати та завжди бути готовим до того, що серед усіх учасників руху ти можеш виявитися єдиним, хто поважає правила дорожнього руху. Інструктор стверджує, що половина успіху вправного водіння – вміння правильно та плавно рушати з місця. Для цього малює своїм учням схему роботи зчеплення, що значно полегшує розуміння цього механізму. За його словами, автомобіль із табличкою «У» має бути прикладом для інших машин, адже він, зазвичай, не порушує правил дорожнього руху, їздить обережно та не перевищує швидкості. Більшість автопригод на дорозі трапляється, за статистикою, не з початківцями. У ДТП частіше потрапляють досвідчені водії, які мають «бородатий» стаж, міцні транспортні засоби, самовпевнені і неуважні.

Тільки після уроків з водіння я зрозуміла, що переходити дорогу у спеціально вказаних місцях – це обов’язок пішохода! Потрібно забути таке визначення як «проскочити» та швиденько перебігти дорогу – за безпеку на дорогах відповідає не лише водій, а й пішохід. Велосипедистам також потрібно дотримуватися правил дорожнього руху, триматися дистанції. Водіям ніколи не слід сигналити учбовій машині, що «заглохла» на світлофорі, адже в учня тоді починається ще більша паніка – згадайте свої перші спроби з водіння…

За багато років своєї роботи Сергій Степанович навчив чимало водіїв. Розповідає, що стає дуже приємно, коли випускники автошколи підходять до нього, розповідають про свої водійські навички і дякують за навчання.

Л. ВОЙТЮК.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *